czwartek, 25 czerwca 2015

Wegetariańskie spaghetti z soczewicą

Ostatnio mam okres na soczewicę. Dzięki hojności mojej Ukochanej Bratowej jadłam ostatnio przepyszne pierogi z soczewicą, wcześniej próbowałam w pracy wegetarianskiej torliji z soczewicą więc idąc za ciosem pomyślałam - spaghetti z (?).. soczewicą!
 Iii.. powiem Wam - warto. Nawet nie wiem czy nie lepsze od tradycyjnego :)


Co potrzebujemy?
  • makaron typu spaghetti (chyba nie muszę pisać, że najlepszy jest ten z semoliny, a z pełnoziarnistej, to już w ogóle ;) )
  • 50 gram soczewicy (ja dzisiaj miałam zieloną, ale spokojnie czerwona się również nadaje. Różnica jest jedynie w długości przygotowania, ponieważ zieloną trzeba wcześniej namaczać)
  • pół marchewki,
  • pół cebuli,
  • ząbek czosnku,
  • przecier pomidorowy / pomidory w puszczce (ok 50-100ml),
  • olej kokosowy,
  • świeża bazylia,
  • sól, pieprz, oregano, papryka słodka, pieprz cayenne,
  • łyżeczka cukru (u mnie ksylitolu),
  • łyżeczka parmezanu.

Soczewicę zalewamy wrzątkiem i gotujemy 20 minut z solą.
Obieramy marchewkę, kroimy w talarki i gotujemy aż będzie miękka (ja ją wrzuciłam do soczewicy, a później wyławiałam ;) ).
Na patelni na odrobinie oleju kokosowego podsmażamy pokrojoną w kosteczkę cebulę oraz przeciśnięty przez praskę czosnek. Dodajemy przecieru pomidorowego (wg uznania -  jakieś 50-100ml). Następnie dokładamy ugotowaną i rozgniecioną marchewkę i ugotowaną soczewicę. Wszystko mieszamy, próbujemy i doprawiamy.

W międzyczasie gotujemy makaron, tak, żeby był al dente (nie przegotowujemy!).

Wykładamy na talerz gotowy makaron i nasz sos z soczewicą. Osoby nie-na-diecie posypują startym parmezanem :)
Nie może się nie udać :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz