poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Owsiany omlet z maślanką i ziarnami

Dzisiaj szybciutki przepis, ale na pewno dobrze już przeze mnie sprawdzony. Idealnie pasuje na śniadanie na słodko i na słono. Przez maślankę i płatki owsiane jest pulchny i taki hmm soczysty :)
Polecam, bo ostatnio to moje ulubione śniadanie.

Co potrzebujemy?
  • dwie łyżki płatków owsianych (u mnie pszenne z żytnimi)
  • dwie łyżki maślanki
  • jajko
  • szczypta soli
  • tłuszcz do smażenia (jeżeli jest konieczny)
  • garstkę ulubionych ziaren (u mnie pestki słonecznika i dyni).
Płatki owsiane zalewamy odrobiną wrzątku i odstawiamy na 10 minut, żeby nasiąkły. W międzyczasie w miseczce rozbełtujemy jajko z maślanką i szczyptą soli. Gdy nasze płatki są gotowe, odsączamy je z resztki wody i mieszamy z pozostałymi składnikami. 
Wylewamy naszą masę równomiernie na mocno rozgrzaną patelnię (ew. z odrobiną tłuszczu) i smażymy na małym ogniu do dość mocnego zarumienienia się z jednej strony (bo tylko wtedy będziecie mogli bez problemu przerzucić omlet na drugą stronę). Następnie przerzucamy nasz omlet i "smażymy" go jeszcze przez chwilę z drugiej strony.

Taki omlet można śmiało zjeść na słodko dodając do niego miód lub owoce (ja lubię rozgniecionego banana z twarogiem), bądź na "słono" z warzywami lub/i wędliną.

2 komentarze:

  1. I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was wondering what all is required to get set up?
    I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?

    I'm not very web savvy so I'm not 100% sure. Any tips or advice would be greatly appreciated.
    Cheers

    My webpage; sklep bielizna netmark

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam omlety owsiane, ale póki co jadłam je "na sucho", albo wersje z daktylami (polecam!) lub serkiem. Z maślanką jeszcze nie. ;)

    OdpowiedzUsuń